مرجعیت دستگاه تعلیم و تربیت مستلزم مطالعات راهبردی آیندهنگر است
دکتر محمدیان با انتقاد از اینکه اعضای هیأت علمی و کارشناسان حوزۀ تربیتی بهدلیل کم آشنایی با زبانهای خارجی در تعاملات بینالمللی مشارکت جدی ندارند، افزود: ترجمه یک سویه زبانهای بیگانه به فارسی موجب تعالی علمی نخواهد شد، بلکه ضرورت دارد با اولویت جهان اسلام، نظریات و تجربیات موفق داخلی در مراکز علمی جهانی و سمینارها و نشستهای بینالمللی و منطقهای منعکس شود.
رئیس سازمان پژوهش یادآور شد، انجام مطالعات راهبردی آیندهنگر در آموزش و پرورش و تدوین برنامههای آیندهپژوهانه میتواند دستگاه تعلیم و تربیت را در منطقة اسلامی بهعنوان قطب و مرجع قابل اعتماد برای الگوگیری تبدیل کند. وی افزود: به همین خاطر لازم است از سوی دستگاههای ذیربط حمایتهای مادی و معنوی از طرحهای موفق و نوآوریهای تربیتی، بومی انجام پذیرد و یافتههای پژوهشی با ایجاد بانک اطلاعاتی فعال و کارآمد مستندسازی و منتشر شود.
منبع خبر:
- 1327 مرتبه بازدید
نظر دهید