مرجعیت دستگاه تعلیم و تربیت مستلزم مطالعات راهبردی آینده‌نگر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تأکید بر رویکرد فعال و نگاه انتقادی، بومی‌سازی تجربیات و یافته‌های مفید علمی نظام‌های آموزشی دنیا را اقدام مهمی در جهت بهره‌مندی آگاهانه از دانش بشری و جوامع علمی دیگر دانست.

دکتر محمدیان با انتقاد از اینکه اعضای هیأت علمی و کارشناسان حوزۀ تربیتی به‌دلیل کم آشنایی با زبان‌های خارجی در تعاملات بین‌المللی مشارکت جدی ندارند، افزود: ترجمه یک سویه زبان‌های بیگانه به فارسی موجب تعالی علمی نخواهد شد، بلکه ضرورت دارد با اولویت جهان اسلام، نظریات و تجربیات موفق داخلی در مراکز علمی جهانی و سمینارها و نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای منعکس شود.

رئیس سازمان پژوهش یادآور شد، انجام مطالعات راهبردی آینده‌نگر در آموزش و پرورش و تدوین برنامه‌های آینده‌پژوهانه می‌تواند دستگاه تعلیم و تربیت را در منطقة اسلامی به‌عنوان قطب و مرجع قابل اعتماد برای الگوگیری تبدیل کند. وی افزود: به همین خاطر لازم است از سوی دستگاه‌های ذیربط حمایت‌های مادی و معنوی از طرح‌های موفق و نوآوری‌های تربیتی، بومی انجام پذیرد و یافته‌های پژوهشی با ایجاد بانک اطلاعاتی فعال و کارآمد مستندسازی و منتشر شود.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 5 اسفند, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.