گسترش و تعمیق فرهنگ حیاء، عفاف و حجاب در گرو مشارکت اثربخش خانواده هاست

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: بازنگری و بازتولید برنامه ها و محتوای آموزشی و پرورشی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای درونی سازی، تعمیق و ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب در دستور کار است و به منظور تحقق این امر متناسب با قابلیت ها و ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت رسمی، جلب مشارکت سازنده و اثر بخش خانواده ها یک امر ضروری است .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان افزود: درجهت گسترش و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با قابلیت ها و ظرفیت های نظام تعلیم و تربیت رسمی، جلب مشارکت سازنده و اثر بخش خانواده ها یک امر ضروری است .

وی اضافه کرد: اگر نهاد خانواده و مدرسه در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی همسو عمل نکنند و پشتیبان هم نباشند، کودکان و نو جوانان دچار چند گانگی شخصیتی و رفتاری می شوند. لذا اتخاذ تدابیر مناسب برای تربیت و به کار گیری نیروی انسانی شایسته و متعهد و عامل به رعایت فرهنگ حیا و عفاف و ملتزم به حفظ پوشش مناسب در مراکز اداری و آموزشی می تواند الگوی عینی و عملی برای دانش آموزان باشد.

دکتر محمدیان افزود: ضرورت دارد همراه با بکارگیری سازوکارهای مناسب ترویجی و تبلیغی و آموزش و پرورش در رسانه به ویژه صدا و سیما، نسبت به طراحی و ارائه الگوهای لباس و پوشش مناسب، متنوع و زیبا و آراسته مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی از سوی طراحان مد و لباس اقدام و حمایت شود.

وی تصریح کرد: باید از معلمان و مربیان خواست تا با همراهی اولیاء دانش آموزان نسبت به اقناع فکری دانش آموزان و پذیرش قلبی و درونی حیا، حجاب و عمل به آن با تبیین دیدگاه اسلام اقدام نمایند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در زمینه توسعه عفاف و حیا ارائه خدمات مشاوره ای – تربیتی در کلیه سطوح تحصیلی برای افزایش سلامت جسمی و روحی دانش آموزان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 4 اسفند, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.