آموزش تفکر انتقادی به کودکان و نوجوانان
آموزش فلسفه به کودکان و نوجوانان یک برنامه پرورشی است و این امکان را فراهم میآورد تا کودکان افکار پیچیده خود را شکل دهند
حجتالاسلام دکتر بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزشوپرورش ضمن بیان این موضوع افزود: «ایده آموزش تفکر به نوجوانان یک برنامه نظاممند و تدریجی است که بیشتر برای کودکان 4 تا 18 ساله طراحی شده است.» وی افزود: «از رهگذر این برنامه، استدلال، تفکر انتقادی و خلاقانه و نوع دوستی کودکان و نوجوانان افزایش مییابد.» دکتر محمدیان تصریح کرد: «این برنامه آموزشی باید با در نظر داشتن علایق کودکان و با توجه به این موضوع که آنها تحرک بیشتری دارند به صورت روشمند به اجرا درآید و بهگونهای طراحی شود که حس کنجکاوی و تفکر کودکان را برمیانگیزد.» رئیس سازمان پرورش و برنامهریزی گفت: «هدف این طرح تبدیل کردن کودکان به فیلسوفان حرفهای نیست، بلکه شکلدهی تفکر و آموزش تفکر انتقادی و خلاقانه است.»
حجتالاسلام دکتر بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزشوپرورش ضمن بیان این موضوع افزود: «ایده آموزش تفکر به نوجوانان یک برنامه نظاممند و تدریجی است که بیشتر برای کودکان 4 تا 18 ساله طراحی شده است.» وی افزود: «از رهگذر این برنامه، استدلال، تفکر انتقادی و خلاقانه و نوع دوستی کودکان و نوجوانان افزایش مییابد.» دکتر محمدیان تصریح کرد: «این برنامه آموزشی باید با در نظر داشتن علایق کودکان و با توجه به این موضوع که آنها تحرک بیشتری دارند به صورت روشمند به اجرا درآید و بهگونهای طراحی شود که حس کنجکاوی و تفکر کودکان را برمیانگیزد.» رئیس سازمان پرورش و برنامهریزی گفت: «هدف این طرح تبدیل کردن کودکان به فیلسوفان حرفهای نیست، بلکه شکلدهی تفکر و آموزش تفکر انتقادی و خلاقانه است.»
- 4073 مرتبه بازدید
نظرات
معلم
22 بهمن, 1391 - 07:36
لینک مستقیم
ضمن تشكر
نظر دهید