دانش آموزان باید علاقه مند به ایران تربیت شوند
وی ادامه داد: رسیدن به این هدف دارای مراتبی است و از زمانی که سند تحول بنیادین ابلاغ و سیاست های کلی جهت اجرا به دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه ارائه شده، در دسترس آموزش و پرورش قرار گرفت و برنامه ها در این چارچوب پیش می روند.
محمدیان خاطرنشان کرد: در تولید محتواهای جدید که بر اساس برنامه درسی ملی از پایه اول شروع کردیم ، برنامه ریزی ها و سیاست ها برمبنای منویات رهبری مورد توجه بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در برنامه درسی ملی هدف آموزش و پرورش دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است. در مقطع 12 ساله برنامه ای را طراحی و تالیف کردیم که مبتنی بر انسان شناسی بوده و نظریه بدیع جمهوری اسلامی است. ما نیز در آموزش و پرورش این شکوفایی را تعریف و عملیاتی کرده ایم.
وی، عناصر تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق از جمله موارد قابل ارتقا به صورت فطری برشمرد و افزود: این عناصر باید در آموزش و پرورش تقویت شوند چرا که امتیاز انسان به سایر موجودات فطرت داشتن اوست و در بیرون نمود می یابد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اضافه کرد: کتاب های معارف اسلامی و قرآن در حیطه تفکر و تعقل و کتاب های زبان و ادبیات فارسی، ریاضیات، علوم تجربی، علوم انسانی و مطالعات اسلامی، فرهنگ و تمدن، کار و فناوری، آداب و معاشرت، بهداشت و تربیت بدنی و زبان های خارجی در حیطه های علمی و عملی خود را نشان می دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت خود را ملزم می داند و مصمم است که نسبت به آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند اقدام جدی کند. گسترش و توسعه آموزش، تفکر است و فکر کردن باید از ابتدای تحصیل آموزش داده شود.
محمدیان اضافه کرد: عقل، امام علم بوده و آداب مهارت زندگی باید دیده و شناخته شوند تا سبک زندگی تبیین گردد، بنابراین، در پایه اول، دوم و سوم ابتدایی بحث آداب زندگی به صورت تلفیقی و در پایه ششم کتاب تفکر و پژوهش و در پایه هفتم تفکر و سبک زندگی تدریس می شوند تا زندگی دانش آموزان در آینده نیز مبتنی بر عقلانیت باشد.
وی گفت: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را نسبت به ایران علاقمند، نسبت به مردم خدوم، نسبت به اسلام وفادار تربیت کند. کتاب های درسی نیز هویت ساز بوده و آموزش و پرورش در نهایت همگرایی ایجاد کند.
- 2628 مرتبه بازدید
نظر دهید