از وظایف بسیج وزارت آموزش و پرورش، حفظ و صیانت از سند تحول بنیادین است
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، دکتر بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان در دومین نشست فرماندهان مرکز بسیج فرهنگیان، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی دانست و افزود: سوم خرداد، یک اعتماد به نفس متکی بر اراده و مشیت الهی در ملت ایران ایجاد کرده است.
دکتر محمدیان به معانی گوناگون آیه شریفه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» پرداخت و اشاره کرد: بسیجی زمانی میتواند به رسالت عظیم و هویت خطیر بسیجی بودن جامه عمل بپوشاند که از همه استطاعت و توان علمی و عملی خود در رسیدن به اهداف استفاده کند.
وی در ادامه افزود: در این آیه شریفه علاوه بر تأکید به تجهیزات و ابزارآلات جنگی، به ارتقای استعدادها و توانایی بسیج که موجب رعب و عقبنشینی دشمن شود نیز اشاره شده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با متناسبسازی نقش بسیج با وظایف ذاتی دستگاه و سازمان مربوطه در امر برنامهریزی و هدفگذاری تأکید کرد و افزود: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، بسیجی کسی است که با روحیه بسیجی و ایثارگری، وظایف ذاتی سازمان را در تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، به نحو مطلوب به سرانجام میرساند.
دکتر محمدیان با اشاره به افزایش توسعه مشارکت های عمومی در وزارت آموزش وپرورش ، افزود: براساس دیدگاه مقام عظمای ولایت (مدظلهالعالی) فلسفه آموزش و پرورش مبتنی بر نظریه اسلامی و متکی بر هویت ایرانی طراحی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به این که عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش، استراتژیکترین نقطه در جامعه است و نباید در حفظ و نگهداری آن غفلت کرد، گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک امر مطلوب است و همیشه در امر مطلوب میتواند جعل و تقلب راه پیدا کند، که باید در صحت و نگهداری آن کوشید.
دکتر محمدیان به بیان دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اجرای تمامی بندهای سند تحول بنیادین پرداخت و افزود: وظیفه بسیج در وزارت آموزش و پرورش حفاظت از سند تحول بنیادین و جلوگیری از تحریف، تهدید و تنزل آن است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، سند تحول بنیادین را سند مطلوب رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) معرفی کرد و در خاتمه ضمن اشاره به توسعه کمی، ارتقاء و رتبهبندی اعضای بسیج فرهنگیان، موضوع تحول در آموزش و پرورش را یکی از محورهای اساسی فعالیتهای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: برنامهریزیها با جوهره فکری بسیجی انجام میشود.
دکتر محمدیان به معانی گوناگون آیه شریفه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» پرداخت و اشاره کرد: بسیجی زمانی میتواند به رسالت عظیم و هویت خطیر بسیجی بودن جامه عمل بپوشاند که از همه استطاعت و توان علمی و عملی خود در رسیدن به اهداف استفاده کند.
وی در ادامه افزود: در این آیه شریفه علاوه بر تأکید به تجهیزات و ابزارآلات جنگی، به ارتقای استعدادها و توانایی بسیج که موجب رعب و عقبنشینی دشمن شود نیز اشاره شده است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با متناسبسازی نقش بسیج با وظایف ذاتی دستگاه و سازمان مربوطه در امر برنامهریزی و هدفگذاری تأکید کرد و افزود: در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، بسیجی کسی است که با روحیه بسیجی و ایثارگری، وظایف ذاتی سازمان را در تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، به نحو مطلوب به سرانجام میرساند.
دکتر محمدیان با اشاره به افزایش توسعه مشارکت های عمومی در وزارت آموزش وپرورش ، افزود: براساس دیدگاه مقام عظمای ولایت (مدظلهالعالی) فلسفه آموزش و پرورش مبتنی بر نظریه اسلامی و متکی بر هویت ایرانی طراحی شده است.
این مقام مسئول با اشاره به این که عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش، استراتژیکترین نقطه در جامعه است و نباید در حفظ و نگهداری آن غفلت کرد، گفت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک امر مطلوب است و همیشه در امر مطلوب میتواند جعل و تقلب راه پیدا کند، که باید در صحت و نگهداری آن کوشید.
دکتر محمدیان به بیان دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اجرای تمامی بندهای سند تحول بنیادین پرداخت و افزود: وظیفه بسیج در وزارت آموزش و پرورش حفاظت از سند تحول بنیادین و جلوگیری از تحریف، تهدید و تنزل آن است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، سند تحول بنیادین را سند مطلوب رهبرمعظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) معرفی کرد و در خاتمه ضمن اشاره به توسعه کمی، ارتقاء و رتبهبندی اعضای بسیج فرهنگیان، موضوع تحول در آموزش و پرورش را یکی از محورهای اساسی فعالیتهای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: برنامهریزیها با جوهره فکری بسیجی انجام میشود.
- 4809 مرتبه بازدید
نظرات
کاربر مهمان
3 خرداد, 1396 - 22:00
لینک مستقیم
سوم خرداد روز حماسه و ایثار
نظر دهید