دکتر محمدیان تأکید کرد:نقش برجستۀ انجمن اولیاء و مربیان در بهسازی فرایند تربیت دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس این سازمان گفت: روابط خانه و مدرسه نباید اقتصادمدار یا بحران‌مدار باشد. ارتباط خانه و مدرسه باید براساس نقشه‌ای باشد که بتوانند با همکاری یکدیگر در جهت تحقق اهداف متعالی تربیتی رشد و شکوفایی فطرت فرزندان برای دست‌یابی به حیات طیبه مؤثر باشند.
ساماندهی رابطۀ خانه و مدرسه براساس پول یا برای رفع مشکلات مادی مدرسه این دو نهاد را از سطح مشارکت برای تربیت به حد اشتراک‌پذیری برای دریافت خدمات آموزشی تنزل می‌دهد و این برخلاف عدالت آموزشی و تربیتی است و کاملاً به ضرر خانه و مدرسه و دانش‌آموزان منجر می‌شود.
دکتر محمدیان به‌عنوان عضو انجمن علمی اولیاء و مربیان تأکید کرد: آموزش‌های خانواده علاوه بر ارائه آموزش‌های معمول نیازمند بازنگری در سر فصل‌های آموزشی و ارائه یک مجموعه تحت عنوان آموزش‌های جامع خانواده است. در این آموزش‌ها باید به موضوع سواد رسانه‌ای خانواده توجه شود. امروز علاوه بر خانواده و مدرسه، رسانه‌ها نیز در تربیت فرزندان ما سهیم و مشترک هستند بدون آن‌که اولیاء و مربیان از چگونگی تأثیرگذاری آن‌ها با خبر باشند و یا بتوانند در برنامه‌های آن‌ها دخالت کنند.
برخی از رسانه‌ها بدون توجه به مصالح تربیتی خانه و مدرسه در پی جذب مخاطب برای کسب منافع خود هستند به‌ویژه رسانه‌های بیگانه در جهت سیاست‌های قدرت‌های بزرگ با هجوم شبکه‌ای برای تصرف فکر و اندیشه و عواطف نوجوانان و جوانان می‌کوشند.
محمدیان افزود: با توجه به پیچیدگی شبکه‌های رسانه‌ای و عملکرد آنان امروز ضروت دارد اولیاء و مربیان به‌ویژه مادران با آثار عملکردی آن‌ها آشنا شوند و از دورة کودکی مدیریت پیام را در محیط خانه به عهده بگیرند.
محمدیان در این جلسه ضمن تأکید بر گسترش فعالیت‌های انجمن علمی در سطح ملی افزود: ضرورت دارد انجمن علمی اولیاء و مربیان در فدراسیون بین‌المللی اولیاء و مربیان فعال‌تر از همیشه برای دایر کردن مرکز آسیایی بکوشد و نظریات خود را در به‌صورت مدون برای طرح در کنگره سالیانه ارائه کند. محمدیان خواستار تشکیل گسترده کارگاه‌های آموزشی مبتنی بر نظریه اسلامی تعلیم و تربیت برای خانواده‌ها شد.

نظر دهید

5 + 0 =
حاصل جمع بالا را وارد کنید.