جامعهشناسی کتابهای درسی
دکتر محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ضمن اعلام این موضوع در تشریح آن گفت: «در برنامه درسی ملی اصول پایهدار حاکم بر کتابهای درسی بر مبنای متغیرهایی چون نسبت کتاب به مخاطب، مقتضیات اجتماعی و سایر موارد در نظر گرفته خواهد شد». وی با توجه به ضرورت تفکیک مخاطبان از نظر سنی و جنسی و مقتضیات و ملاحظات اجتماعی گفت: «برخی تواناییها در دختران است که در پسران دیریاب است به همین دلیل باید نسبت به تعجیل بلوغ در دختران بازخوردی در کتابهای درسی نشان داده شود و این مسئله مورد توجه قرار گیرد.»
معاون پژوهشی وزیر آموزشوپرورش ادامه داد: «شواهد نشان میدهد باید در برنامهها برخی درسهای خاص را بیشتر برای دختران تعریف کرد».
- 1870 مرتبه بازدید
نظر دهید